Tuesday 15 November 2016

1st checkup 2nd pregnancy

Assalamualaikum semua...lama tak bersiaran. Lepas 3 minggu Allah tarik nikmat sihat, aku batuk, selsema, demam melanda, maka alhamdulillah hari ni dah pulih. Tinggal batuk n kahak sikit2. Bila kenang balik start sakit 3 minggu lepas rasa bersyukur sangat dah dapat balik sihat ni...Dah lama tak diberi ujian sakit sampai macam tu sekali...malam time tido,batuk like every 1/2 an hour...tekak gatal sesangat..hingus jangan cakap..tiba2 je kuar sendiri...huarghhh...orang cakap ni alahan 1st trimester. Mungkin juga....

Now dah masuk 2nd trimester, 14weeks dah...alhamdulillah. pejam celik dah 3bulan lebih dan aku tak buka buku lagi kat KK pun...takot kene marah dengan doktor dan nurse punya pasal. Aku tak tau la sebenarnya dorang akan lagi marah kalo aku dah 3 bulan tak buka2 buku...huarghhhh...last2 aku decide g check kat SALAM dulu and minta opinion Doktor Obsgyn yang operate aku.. Lepas bersalin ritu memang aku tak g sana pun jumpa. Ni la baru terhegeh2 nak pergi.

Sebenarnya aku nak tau aku boleh normal ke tak for 2nd delivery nanti. But sad news, CANNOT as review from my 1st delivery. Huarghhhh...ni dah buat aku sedih. Shuben??dia tak tau sangat..ikut aku je mana terbaik and ikut je pe doktor cakap. Then now i know la why Dr decide for emergency surgery ritu.. tapi tak perlula aku citer details kat sini..Dr ade cakap juga bukan tak boleh normal, aku boleh try tapi dia sangat tak suggest, unless baby below than 2.8kgs. Boleh cuba..tapi not 100% sebab akan jadi macam hari tu mungkin. Pada aku kalo betol sakit dekat 30jam ritu..ada baiknya aku plan czer terus la wei...tak penat aku menahan rasa atas bawah, janji baby dan aku selamat. Tu lebih penting.. lepas bincang dengan shuben dia pun setuju.

Sekarang tak boleh decide lagi macam mana, aku decide nak pergi pada 2nd opinion. Doktor KK plak nanti atau aku nak jumpa doktor pakar yang lainnya. Kuasa Allah, siapala kita nak menidakkan kalau dah aturannya aku tetap kene bedah. Tapi aku tetap berdoa nak juga normal. Dr Siti check baby ok, jahitan pun dah ok, and she is very confident dengan jahitan dia yang cantik tu aku dah pulih. Cuma bab normal tu, dia kata dia kecian kat aku lama sakit. Sampai dia tengok aku pun dah tak bermaya. Yesssss. it's true indeed. Penat beb menunggu nak buka jalan. Last buka 5cm before aku masuk OT.

Doakan Aida dan baby dipermudahkan dan sihat2 sehingga melahirkan ya. Sayang korang...Kita belanja gambar baby yang dah 13weeks...Dr said my due around 14-22/5...boleh tak nak 26/5??senang ingat date dengan kak Yong Humaira...hihi....macam memang minta kene czer je kan... :))


No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...