Thursday 8 October 2015

Sanah Helwah Aida...

Alhamdulillah...1/10/2015 genap umur 29 tahun...mudah2an semakin bertambah amalannya juga dan bertambah baik sifatnya sebagai isteri,anak, akak, adik dan paling penting sebagai hamba Allah... Bila teringat zaman2 awal 20-an bazir masa dengan kawan2 yang tak betol memang teruk sangat perangai..alhamdulillah dijodohkan dengan shuben yang baik dan dapat membimbing aku ke jalan yang benor gitu.. Perkara lepas dah biar lepas...sejak putus tunang dulu memang aku berubah 360 darjah..syukur dapat berubah di usia muda..kalo la umur 29 masih berjimba2 aku tak tau la apakah aku sekarang ni...semuanya tu dah tertulis dah kat buku amalan aku...

Pejam celik pejam celik dah nak jadi ibu dah pun...syahdu rasanya..perkara paling best aku rasa bila pregnant ni..shuben la paling teruja even dia tak de la tunjuk keterujaannya...hehehe...masa besday ni tak ada apa2 yang special pun shuben buat...Mula2 aku ingat dia dah lupa..so masuk la tido awal macam biasa..tepat pukul 12 tu dia datang pelok..bukan dengan ucapan "happy birthday sayang" ,yang dia cakap.."erm,dak mok abang ni dah umur berapa sekarang?" -_- korang rasa??hahaha..tu la paling sweet dan romantik dah aku rasa...ok la tu dari tak ingat kan...

Malamnya aku ajak shuben makan chili crab...benda aku ngidam dari awal pregnant lagi nak makan tapi tak jumpa ketam gemuk gebu dan comel macam ni...kihkih...
Ni kitaorang g makan kat Adam Lai, Seksyen 15 je..dekat dan senang nak parking..Janji dapat makan ketam aku tak kesah.. Mula2 ajak shuben g Shell Out..tapi memikirkan jauh dan kemungkinan besar kene tunggu giliran semata2 nak makan seafood so aku ajak shuben makan dekat2 je...tak sakitkan ati dan makan dengan senang hati...

Mula tengok menu ade 3 pilihan ketam kecik, sedang dan besar...dalam hati memang nak order besar je...mujurla tak ikut kata nafsu syaitan..shuben suh amik kecik je sbb makan 2 orang nanti tak habis plak.. So aku amik la ketam ni nama dia Lat Chi Crab saiz kecik...sebelom order siap tanya size kecik berapa ekor..dia kata 2 ekor setengah..so shuben kata cukup la tu tak cukup order lagi...sekali datang hahh amik ko..ketam dia besor godang..sebesar penumbuk tangan...isi dia jangan cakap la..memang penuh..puas ati la kiranya sangat2 berbaloi...husband makan sekor je..lebih aku makan sampai nak muntah...memang sendat perot...

Tu pun ade side dish lain kitaorang amik ikan siakap masak sweet sout dengan kailan ikan masin...shuben memang makan skit je..nasi dia tak habis siap aku amik balance dia...balik dari makan tu shuben siap cakap "abang takot tengok awak makan malam ni"..hahaha...mungkin disebabkan makan terlebih soknya aku bleeding..huhu...malam tu memang baby tak gerak..agaknya sempit sangat dia tak leh gerak..cian baby..maafkan ibu nak terlebih sudah ibu ko makan malam ni...masa dah kekenyangan tu ade sekor setengah lagi dengan kaki2 ketam yang besor tak di makan.shuben suh tinggalkan je kalo tak larat..BAZIR sungguh..aku nak suh bungkus bawa balik dia kata tak payah...maka aku habiskan la kat kedai tu...tu yang nak bertambah buncit perot aku...sayang kot kalo tak habiskan.dah la nak dapat makan kemain susah..

Alhamdulillah blood spotting tu sehari setengah je kuar.. check doktor kata tak ada apa..uri n rahim semua keadaan ok...syukur sangat..lepas tu nyesal dah nak makan kenyang2...sehari hadkan makan ikut kalori je..diet habis...yela 6/10 nya checkup nasib naik 1kg je...kalo lebih mau kene datang minum air gula lagi...mak pengsannnnn....HB dah naik balik.memang aku pulun makan jambu yang beli kat kampung..selamat jambu2 nya segar bugar..masuk peti ais dan tahan lama. Manis plak tu...

Eh panjang plak aku karang...hahaha....actually birthday aku sebelah2 dengan mama Mia aka Azierah. Tahun lepas sambut sebagai isteri tahun ni sambut sorang sebagai mama dan sorang bakal ibu...perangai kitaorang nak kata sama tak juga..tapi orang libra memang comel2 belaka kot..kihkih...perasannnn


Atas ni gambar tahun lepas 2014
Ni gambar tahun ni..kebetulan 2/10/2015 ritu ade farewell Mr Chong dari engineering..dorang beli kek so sambut sekali...kembangnya aku lahai...seram sejuk je tengok lepas bersalin nak kuruskan balik..so far dah naik 10kg dari berat sebelom pregnant..insyaAllah leh turunkan 20kg lepas bersalin...nak berat 59kg macam dulu..suar size 27 baju size S/M...huhuu....

No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...