Thursday 1 October 2015

Jenjalan ke JB dan Bandar Penawar, Kota Tinggi

Entry yang tertunggak kalo nak habiskan memang tak menyempat...padahal tak ada la buat apa pun tapu mood nak menaip tu tak sampai seru lagi.. dengan baby yang semakin aktif...so ni citer tertunggak masa bulan 9 ritu..Seminggu before raya haji aku g JB dan Kota Tinggi sebab ade majlis kahwin geng2 basikal shuben. Next week nya balik lagi masa Raya Haji...boleh kata tiap2 minggu balik kampung dalam bulan 9 ni...

Plan nak gerak balik Batu Pahat dulu Jumaat malam..tapi sebab aku kepenatan dan nak kemas rumah dulu maka shuben kata gerak sabtu pagi sebab nak ke Bandar Penawar tu dalam 5 jam sampai la kalo gerak pagi..Sebab tak banyak kete lagi2 la tengah2 bulan ni tak ada sapa kot nak balik kampung n jalan jauh2.. Kitaorang gerak dalam pukul 7.30. Sempat singgah breakfast dulu kat RnR sebab baby lapo..hihi...tu belom kira kerap berhenti kat Hentian Sebelah sebab asyik terkucil je...sabor jela..sampai kat Yong Peng tukar drive kete kejap dengan shuben. Cian dia kepenatan drive jauh2...dapat la lelapkan mata sebelom masuk highway yang nak ke Bandar Penawar tu...

Sampai2 Bandar Penawar dalam pukul 12. Boleh tahan laki aku ni drive kan...tiba2 rasa eh macam kejap je dah sampai..Teringat dulu masa wedding Wana aku g Bandar Penawar dengan Roza..ya Allah rasa macam tak sampai2.. tengok homestay kitaorang alahai rindunya zaman2 muda2 remaja tu...hehehe..sekarang geng Mesyuarat tingkap semua dah kawen Alhamdulillah...dah berkeluarga makanya makin susah la nak jumpa..Mujur ada whatsapp siap imbau kenangan dengan dorang..rindu wei...

So meh la kita layan gamba sikit...





Hurmmm ni gambar trademark geng dorang aku rasa...masa aku kawen pun dorang amik gambar ni...nanti aku tepek gambar masa wedding aku...posing nak sama...alhamdulillah sekarang semua dah kawen dah... semoga kekal hingga ke Jannah ya Din..nama pengantin laki ni sama dengan nama shuben..sajak la tu...

Lepas wedding tu ktorang gerak ke JB..nak jumpa kak long and family. G pun shuben dah booked hotel tuk kitaorang bermalam. Along teringin benor nak makan murtabak cheese tapi sebab dah petang sangat along sampai so murtabak biasa je dorang dapat..cian along..insyaAllah len kali kalo g JB ude belikan tuk along...ngences plak bakal anak buah aku nanti tak dapat makan murtabak..hehehe..Jumpa kat Kampung Melayu terus shuben ajak makan soto dan satay yang dia selalu makan..Memang soto dia terbaik even gerai kecik je..sebab soto dia jenis yang berempah yang memang susah nak dapat soto macam tu kat KL..

Lepas maghrib, anak2 buah aku duk ajak mak pak dia g Danga Bay nak main2 kat situ...so dorang ke destinasi dorang dan aku dengan shuben macam biasa g Uptown Pandan sebab nak cari DVD..hihi..sebab sini je dapat DVD pirate...TOLONG JGN TIRU PERBUATAN INI...wakaka...dengan kekenyangan, badan penat baru pukul 8.30 rasa macam dah pukul 11 malam..tak ada apa pun aku beli kat sini sebab xmenarik langsung...sume jual baju2 yang sama je lebih kurang mcm kat uptown Shah Alam, dekat Ole2 Mall depan rumah aku pun ade...so shuben kata dia nak bawa jenjalan tengok China Town..aku ok je..janji jalan even badan dah penat lemah longlai...

Tak sangka rupanya bandar JB ni jem nya sama je macam KL...depan Istana siap dah ade lampu2 ni atas jalan...duk berpinau mata aku tengoknya...shuben kata dulu bandar JB ni tak dela havoc macam ni...tapi sebab lagi 1 ade expo Vendour Festival xsilap aku kat are ni..tu yang jem bertambah gaban...aku ajak shuben singgah..korang rasa dia nak??mimpi jela...Shuben dah macam tourist guide dah aku rasa duk citer pasal istana duk citer pasal bandar JB...hehehe tapi seronok sebab sejak pregnant dah lama xjenjalan jauh2...paling2 pun balik kampung je...

Sebab jalan jem so tak sempat singgah turun ke China Town..so shuben ajak balik hotel...G pun masing2 dah kepenatan dah..memang tak larat kalo nk berjalan pun..Sampai hotel je along message gambar si Syameena pakai baju tido yang aku belikan siap makan pepero yang angah kirim...kemain sorang sebalang...
Si genit ni memang pantang orang amik gambar ade aje posing dia...dah besar dah Syameena..dulu kecik2 tembam...dah makin besar ni pandai dah bergaya...semoga jadi anak yang solehah...

No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...