Thursday 16 June 2016

Humaira dah nak start merangkak

Ya Allah seronok rasa tengok perkembangan anak depan yang agak baik pada aku...tak cepat dan tak terlalu lambat...jangan ko comparekan anak ko dengan anak aku...aku tak suka...anak masing2 so perkembangan lain2..as long perkembangan tu ikut KK punya mildstone schedule should be no problem...

sejak umur dia 6 bulan dia dah start dah mengundur tapi tak la laju..pelan2 kemudian makin laju dan pandai capai2 barang dan ke arah barang yang dia nak capai tu..aku pun dah start kasi puree tapi dia tak pandai makan sangat pun...eh ni nak citer merangkak ke citer pasal bagi Humaira puree???marah betol dengan diri sendiri semua benda nak citer...pastu lari topik...ok2 cerita merangkak...Pengasuh Humaira update kat rumah dia Humaira dah nak start duduk dan merangkak bila dah start angkat2 badan.. kat rumah pun memang dah laju dah dia..cuma aku seperti biasa..henset dalam bilik charging tak pun dalam handbag tak sempat amik..heheh..so semua gambar di bawah ikhsan pengasuh Humaira, Ibu Ina..

 Ni anak sulung Ibu Ina..rajin melayan Humaira..yang aku jeles..kalo Afrina agah Humaira kemain mengekek dia gelak..ibu dia agah dia gelak gak..tapi macam gelak paksa...ko jangan la lukakan hati Ibu ni Humaira..hahahah...tapi ade masa2 dia gelak gak time aku agah.tapi kene usaha sekeras mungkin la..mana tak nya masa banyak kat rumah pengasuh...huhu..dengan ayahnya pun Humaira akan gelak besor..tak pela nak..yang pahit2 dengan ibu..nak susu ko cari ibu gak kan...
 Humaira dah start pandai pegang barang dan menuju ke arah barang yang dia nak tu. Bila dah dapat siap ko...malam tadi kat rumah dia dapat kertas dan plastik bapaknya letak bawah meja..habis dia koyak2...aku perhati je dari jauh as long dia tak masuk mulut..biar dia explore sendiri...dia dah penat dan dah puas dia beralih ke mainan dia balik...nak nangis tengok perkembangan anak...huarghhhh hashtag #sindrommakmaksangat
Suka buat muka comel dengan ayark liur menjejeh kalo kita marah dia atau dia nak minta angkat...arghhhhhhh boleh tak nak balik sekarang...

Dalam keadaan nak cuba2 duduk tapi tak berapa berani sebab montot becor sangat maybe...hahahha
Ibu doakan Humaira jadi anak yang baik, penyanyang, solehah, berjasa pada agama, bangsa dan negara dan sentiasa jadi hamba Allah yang taat dan patuh perintah dan jauhi larangan - Nya..amin...

No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...