Wednesday 28 September 2016

Barang Basah Segar dari Mymarket2u

Sejak shuben pasang Unifi kat rumah ni, kerajinan update blog di tahap yang memberangsangkan...hahah...
dasyat penggunaan perkataan aku kan...Hari ni nak share pasal barang basah yang aku beli dah siap siang dan dibersihkan. Untuk yang pemalas macam aku buat masa sekarang, ni adalah pilihan yang aku suka. Actually memang dah lama pun nak cari orang buat service ni. Ritu ada jumpa kawan shuben dia citer bayar RM50 macam ikan dia dapat dan boleh pilih. Berbaloi dia kata, tapi aku sengal lupa tanya apa Instagram Id seller tu. Jenuh aku mencari #ikansegar #pakejbarangbasah dan macam2 lagi la.Sekali yang kuar merapu meraban je...

Pastu last week tiba2 Allah makbulkan doa aku, kuar FB ads pasal Mymarket2u ni kat page aku. So apa lagi aku pun cari la agen Shah Alam. terus order ko..hahaha...mengelupur kan?? Puan Liza agen Shah Alam bagi harga2 pakej, aku terus try amik Pakej B. Total aku bayar pekej ni RM65 siap hantar depan rumah. Tengok anggaran kuantiti tu macam yang selalu aku beli kat pasar. Bayar hari ni, esok dia deliver. Sebab dia kata kene submit order kat HQ. Ikan segar dari Kuala Perlis nu hahh...jauh giler kan....

For me yang sekarang dah mula start & have BIG MALAS, aku memang prefer beli yang dah siap macam ni..tinggal masak je. Ada yang lagi malas dari aku beli lauk yang frozen tinggal hangatkan je tau...Tu lagi BIGGEST MALAS...ngehehe...aku ni kira rajin la juga nak masak pagi2 tuk shuben tercinta.kihkihkih.....Aku beli ni pun mau 2 minggu agaknya baru habis masak semua.. Sebab makan tuk 2 orang je kan..Sorang sekor je pun ikan...hihi...

This is the total package. Siap2 bungkus dalam pack masing2 dan seal.

Barang2 ni boleh terus masak atau ko nak simpan dalam freezer terus pun senang...sebab dia packed tuk skali masak siap2. Dia hantar pun fresh dari Kuala Perlis daily. Baguskan??? Kadang2 kita beli kat pasar or Giant pun ikan mata dah merah. Ayam dah busuk2 lembik2...huhu...Pasar tu ok lagi la..Macam kat Giant Tesco pun stock tuk few days kan...

Isi dalam bungkusan tu macam kat bawah ni aku sertakan satu2 ya...





Sayur ni dapat free... Tapi shuben aku tak makan pun sayur. End up aku sorang je makan..tapi ok la..

So warga Shah Alam yang PEMALAS macam aku boleh la try order dengan Puan Liza. If rajin beli la kat pasor. Ni hanya tuk orang yang kurang kesempatan (Dalam bahasa comelnya)..Gitchuuu...
Details pakej2 seperti dalam gambar...
Selamat Memasak ya ibu2 & bapak2 sekelian..


No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...