Tuesday 1 September 2015

Makan-makan kat Minyak Beku, Batu Pahat

Assalamualaikum engkorang....semoga sihat2 selalu hendaknya...Aida mmg terlebih sihat dan mengalami perkembangan yang maju gitu..maju ke depan dan belakang...hihi... Ni citer Merdeka Holiday ritu..cuti 3hari digunakan sebaik mungkin. Cerita Sabtu tak update lagi kita skip g hari Ahad dulu....Sabtu banyak sangat gambar nak kene edit..citer hari Ahad tak banyak gambar dan semua gambar tak yah edit dah cantik.trima kasih kat henset ku yang dah 2 kali pecah tu..dh baiki tetap berguna sgt sebab tu aku syg nak tukar enset....huhu poyo tak ayat?? aku kira2 duit baiki je dah boleh beli lagi 1 Note3 baru..huhu

Ok la..back to subject...sebenarnya dari sebelom balik kampung aku dah cakap kat shuben nak g makan pisang goreng kat minyak beku ni. Macam biasa dia akan kata OK tapi sebab dia g JB so aku ajak akak n mak aku dengan jiran aku sekali merangkap atuk sedara aku. Tunggu shuben memang kempunan la aku...huhuhu

Belom g lagi dah teringat2 kesedapan sambal kicap goreng pisang dia..kat KL tak dapat dik non oiii...Orang Johor je reti makan goreng pisang dengan sambal kicap..nyummyyyyy....kali ni aku tak amik gambar makanan..tak sempat amik dah habis...Menu istimewa dan terpaling famous kat sini mee goreng basah, kuew tiaw basah, mee bandung (slurrrppppp aku makan ritu), bihun sup ( tersalah order last2 mak yang makan, mak kata sedap), bakso, nasi2 goreng dia pun sedap...ada ABC, ada oren botol (atau aku panggil oren bodoh).. jangan risau makan tak jadi bodoh...kihkihkih...banyak lagi menu2 lain korang leh pilih. InsyaAllah sedap...

Sesiapa singgah Minyak Beku leh la pergi kedai yang belah kanan tu, kedai warna hijau yang mana kedai ni selalu penuh. Kedai ni betol2 kat bahagian tepi nak ke toilet...yang kanan sekali tu bukan ya...yg tu gerai kosong.







 Seronok kan tengok anak2 buah aku ni lari dan main sana sini...macam dunia ni dorang yang punya...tak pikir apa2. Senang hidup...dulu kita kecik2 pun macam tu juga kan. Tak terpikir nanti dah besar nak kene cari duit sara hidup, tak terpikir pasal kawen, tak terpikir masalah politik ke masalah diri ke apa...tau main, lapo makan, sekolah dan family je. Nak ada anak ni lagi la aku rasa sebak betapa susah sebenarnya mak ayah cari duit nak sara anak.. mudah2an aku dengan shuben dapat jadi mak bapak yang baik InsyaAllah.

 Kak Long, Syameena dan mak... Pose Meena memang sama je kalo kita suh dia pose..hehehe

Tengok la perkembangan sihat aku... aku tengok pun ngeri...padahal naik baru 5kg je dari sebelom pregnant tapi tembamnya ya Allah...shuben la pengkritik tetap aku. Ade sama kan gemuk Dude dengan aku.kejam tau...Dude gemuk comel la bulu2, aku gemuk pun comel gak..wakakak..puji diri sendiri sambil menyedapkan hati.. Macam2 alat senam dh ada kat rumah, lepas bersalin tak kurus gak memang aku bakar je semua tu...

No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...