Thursday 10 September 2015

Majlis sanding Afiq & Jieha, Shah Alam

Assalamualaikum semua...

So rini sambung citer pasal Afiq & Jieha. Majlis sambut menantu di Shah Alam plak pada Sabtu lepas 5/9/2015...Majlis dekat dengan rumah sendiri so senang la aku ulang alik. Mak Non plak dah sediakan homestay tuk family Hj Basar kat area Seksyen 3 so dekat la nak ulang alik dari homestay ke rumah..jalan kaki pun boleh. tapi malam tak disarankan la jalan kaki tuk gigirl...bahaya ok...lalu semak samun n sebelah rumah orang..mak & along pun duk homestay je sebab dekat.

Hari Jumaat tu aku cuti sebab kene minum air gula, petang plak aku kene hantar kete lakik aku g service. Ingat kejap je sekali lama la plak..regular service je tapi time service macam2 nak kene tukar.nasib memang bawa extra cash kalo tak nganga kat situ nak membayar pakai apa..huhu...janji kereta ok..Mujur la lakik aku bukan jenis yang suka modified kereta so senang la nak jaga...memang beli terus full spec dan maintain gitu jer..sebab dia hanya akan lebihkan basikal dia dari segala bende lain.Mujurla...dia cycling at least dia sihat..Hati bini dia pun tenteram sebab leh track dia cycling g mana sebab pakai GPS..aku tak minta pun tapi dia yang siap2 bagi link track dia. Yela risau pape jadi masa cycling so aku leh tau dia kat mana..

Siap service aku terus g rumah mak Non sebab nak tolong rewang apa yang patut. Masa ni khemah tengah pasang, jalan pun dah ditutup. Rini tak ada buat apa sangat..aku datang rumah mak Non makan je sebab tengok lauk udang sambal, sambal goreng mak bawa dari kampung sesangat menyelerakan... sebelom maghrib balik, lepas tu g balik siap bawa laki tuk makan malam..Hihi tak senonoh kan perangai..tapi memang berlambak makanan..aku sempat tapaukan shuben Mee Kari import dari JB gitu. Sedap mak Jah masak..malam g lagi..memang mengundang betol aku makan. Mengundang lemak orang kata...hahah

Pagi sabtu tu aku dah ke rumah mak Non dah sebab nak tolong potong buah-buahan tuk majlis tghari tu.. Siap kemas rumah n shuben kuar cycling terus je g rumah Mak Non..sarapan dan terus buat kerja..banyak wo buah nak kene potong. Last2 pukul 10.30 kelam kabut balik bersiap sebab nak g solekkan pengantin dengan Mak Ti. Tapi tinggal sikit je lagi nak kene potong, so siapa yang tinggal teruskan memotong.
 Mak Ude amikkan gambar...hihi budak2 sekarang..memang kemain kan..tapi tak pela..ade gak kenangan. Dah la sekali sekala je nak turun KL..ni pun tak sempat nak bawa dorang jenjalan lepas habis majlis sebab masing2 kepenatan. Aku2 sekali kepenatan dan sakit pinggang.

Aku dengan Mak Ti bergegas balik rumah aku bersiap dan suh shuben hantar ke rumah pengantin kat Sek 7 konon2 nak solekkan sekali dorang dah siap dah. Tinggal Afiq je tak siap lagi so mak Ti terus pakaikan samping pe sume n solekkan sikit2. Jieha patut aku yang nak kene solekkan tapi dia dah siap, aku just touch up2 mana yang kurang je. Dia pn nak make up simple2 je..nak nampak natural katanya...
 Ayu sopan je Jieha ni..untung Afiq...welcome to Basar Family Jieha....

Makanan aku memang tak sempat amik tapi ade bermacam2 jenis menu sampai tak terlarat nak makan. Lepas dari siap solekkan Afiq & Jieha terus gegas ke rumah Mak Non tengok tetamu dah ramai, ktorang pun cepat2 la g menjamu selera sebab ade tugas masing2 nanti nak kene buat. Mak Yong tak yah wat apa sebenarnya tapi aku tak sedap la tak buat keje n tak tolong..so mana mampu aku bantu. 
Antara menu yang aku sempat jamah, satay, rojak buah2an yang ktorang potong pagi tadi..pastu ada cendol, ada soto ( ni aku rasa mak punya je sikit), makanan yang aku tak sempat makan, nasi minyak macam2 lauk pauk. Ada gak buah2an lagi, tu belom campur dessert ice-cream ade plak menu vegetarian, tapi orang tak vegetarian pun makan.. memang tak sempat amik gambar pun sebagai kenangan. Alhamdulillah semua habis cuma ada tinggal sikit2 tuk tuan rumah n sedara mara. Mana yang habis tu memang tak dapat diselamatkan la..tak la membazir orang kata.

Ni antara gambar sempat aku rakam. 

Aku agak stress minta tolong orang amikkan gambar tapi blur..sebab tangan dia pegang kamera so berminyak ke apa tu yang blur jer..kebiasaan memang cam tu kan..kita amik gambr dorang kemain cantik2 n clear...xpela janji ade sikit2 kenangan ni..

Cousin2 aku memang gile2 n havoc, ni pun ade suku je..yang lain sibuk dengan anak, ade tak dapat datang, ada yang ntah kemana2 ntah...tapi syukur la kami dapat kumpul borak2, gelak2...
 Ni jela ade gambar aku full pada hari tu, tu pun kalo tak amik gambar dengan ex KP aku Puan Nazura ni,comfirm tak de la gambar mak Yong gemuk ni...hahah.. disebabkan makcik pakcik aku lecturer Business School makanya kitaorang 1 faculty so confirm2 la lecturer2 aku dulu ramai yang datang. Tapi tak sempat jumpa semua pun especially PM Alwi, En Ahmanol dan ramai lagi.

Lepas habis majlis malam tu ade sesi buka hadiah plak. Time ni jela ktorang baru nak amik gambar ramai2..tapi masing2 dh tukar baju dah...serabai muka penat n keletihan..aku sempat la balik rumah mandi...shuben pakai track suit dgn t-shirt jer...asal boleh..

 Atuk Basar kene buli dengan cucu2nya...sporting tak Atuk kami???hahah...Ayie memang suka sakat Atuk Basar... atuk layankan aje la cucu2nya...hehehe

Anak2 buah aku sempat balik mandi dengan Walid dia...masa kitaorang nak balik dorang baru sampai dah siap2 berbaju sedondon..sampai2 je "eh kata nak amik gambar dengan pengantin.." dah masuk balik amik gambar mereka sampai puas hati...heheheh...muka keletihan tapi tetap nak bergambar..alahai rindu kat dorang...
 Muka shuben kalo di minta bergambar -_-  Redha jela..

2 comments:

  1. cantik je suasana merewang tu. eehe.. btw.. first time dtg blog ni. Salam perkenalan. done follow :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq dtg blogwalking..nanti tinggalkan la link blog..sy tak dapat nk buka dari nama awk...

      Delete

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...