Monday 25 April 2016

5 bulan dah

Alhamdulillah syukur sangat bila pejam celik pejam celik...eh dah masuk 5 bulan Humaira. It is amazing moment when see she growing up day by day. Eh kejapnya 5 bulan...rasa macam baru semalam Dr Siti belah perot kuarkan dak gendut ni...macam baru je habis pantang, eh macam cepat jela rasa..macam tak puas nak tengok dia hari2...

Teringat masa baru2 habis pantang dan baru jejakkan kaki rumah Shah Alam.ni 1st time Humaira masuk rumah..Allah je tau macam mana kami rasa bila Humaira hanky panky and crying loudly in the night. Macam,, eh abang, sayang rasa sorang cukup kot..hihihi...Masa kejadian ni tak lama pun 3hari je pun yang dia mengamuk sakan tak tido malam..1st week betol2 baru habis pantang... rasa macam aku ni ibu paling worst sebab tak pandai tenteramkan anak yang nangis macam kene pukul kuat2...Bang serius ni anak sorang.. Ni la anak emas kita je ya bang...Tapi bila Humaira dah 5 bulan ni.."eh abang..dah boleh plan kot 2nd child" ketuk kepala nak??wakakak...giler ko..sayang wei perot aku baru je kene belah 5 bulan lepas.strechmark pun tak hilang lagi ni hah...huhu...

Dah jadi gitu aku duk la message kengkawan tanya how to handle baby like this. Macam2 jawapan yang sebenarnya lagi dasyat dari Humaira.Aku duk baca blog2, buat research and reading tentang nak handle baby ni. Then aku terus rasa, ya Allah bersyukur sangat dapat baby ragam nya tak lama pun.Ada anak kawan yang lain tu tiap2 malam nangis and ada yang baby terbangun tengah malam ajak main sampai pagi...Banyak la sebabnya tu Humaira cranky but then akhirnya dia ok jerrrrrrrrr..Nangis, dah penat dia tido la..kihkih...bad mother...kat kampung masa pantang mak ada..so apa2 sikit2 mak..sikit2 mak..dah duk rumah sendiri sume aku..shuben???"yang, macam mana ni nak handle Humaira??yang tengokkan Humaira" yang tak tahan dia cakap " Eh Humaira, cuba la berhenti nangis, penat je nangis!!!" dengan harapan budak kecik tu paham...heheheh...sabor la bang oiiii...

Now, she is really nice, cute and easy handling girl.behave banget after 3 month tempoh tak bertenang dia.. Aku dah setkan pukul 9-10 tu memang dah waktu tido dia..so ko main la dengan dia dari balik keje sampai waktu tu..bila dia dah tido..dah senang idup aku n laki aku nk wat apa pun.. But usually dengan ibu2 dia skali hanyut..kihkih...Kadang aku saja tahan dia tak kasi tido sebab tak puas main..tapi kalo dah ko agah2 yang kuar nyanyian nyaring..memang tak ada maknanya ko nak ajak dia main..Paling lambat pun pkl 12 dia tido..tu kalo dia meragam sikit2 atau tiba2 dia buat penkek memalam.Once dia dah tido dia tido sampai pagi..alhamdulillah..no panda eyes for Ibu...ibu can have good sleep at night...AS USUAL :)
Dengan rupa gini aku baru tau rasa jadi mak pak yang tiap saat kancing gigi tengok anak sendiri. Kancing gigi lagi bila pengasuh dia hari2 duk update gambar anak ko tengah wat pe...rajin kan pengasuh aku duk update..tu tanda dia jaga anak aku betol2 ke tak betol sebenarnya?? sebab sempat lagi tu amik gambar Humaira posing2...hahah bersangka baik ya...janji Humaira baik2 dan happy duduk rumah pengasuh dia...alhamdulillah memang pengasuh Humaira baik...hari2 aku doa dia jaga Humaira macam anak sendiri...memang agak ramai dia jaga...tapi so far aku tengok dia boleh handle la...g pun pengasuh Humaira muda lagi..baru 33 tahun..so cergas sikit..anak2 dia semua perempuan dan comel2 belaka..boleh berkawan dengan baby2 yang akak ni jaga...
gambar Humaira ni semua ehsan pengasuh dia la ni..kalo dengan aku is moment only between me and her je...tak de sempat nak amik phone snap picture dia tengah senyum ke gelak...i need that moment only between me n husband & humaira...POYOOOOO tak???...hahaha...

Happy 5month old sayang ibu ayah Humaira debab...
Mwahhhh :-*

No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...