Monday 27 July 2015

Cousin's wedding dan beraya ke Johor

Hari Sabtu lepas wedding my cousin sebelah mak kat Mersing. Plan pergi berlima tumpang Along Faizi anak Mak Ne sebab shuben tak tinggalkan kete so patah kaki la den kat kampung. Nak dijadikan citer Along cedera plak sebab kaki dia terbakar masa nk main meriam masa seminggu lagi nak raya..aduyaiii...sabor jela kan...dah besar main meriam sampai tercedera diri sendiri.. Disebabkan tu makanya Mak Ne pun minta aku bawakan kete along..bukan kete biasa tapi 4wheels drive Nissan Navara.. OoO huhhh lagi la aku cuak...yela tak pernah bawa kete besar2 dan tinggi ni...risau dengan perot lagi...

Nak g ni hari2 aku duk tanya shuben, rasa susah tak nak bawa kete ni b, ok tak nak bawa kete ni b, b rasa baby ok tak ya...hah hari2 pikir sampai termimpi2..punya la cuak...ok tu ok lagi la sebab aku pikir kete auto so tak de la penat sangat tekan minyak je...sekali hari Sabtu pagi tu Along dengan Mak Ne datang amik aku dengan mak kat rumah...ehh MANUALLLLL....hahhhh pengsannn....

Alhamdulillah perjalanan selamat dan baby tak meragam tak mengeras masa aku drive, pinggang pun tak sakit sebab seat selesa cuma clutch keras sikit...tapi best la gak bawa kete besar sebab nampak luas sikit...hehehe...yela bukan dekat nak drive tu. Batu Pahat - Pontian - Mersing - Johor Bahru - Batu Pahat...aku sorang je plak tu drive...memang semenjak pregnant tak pernah lagi bawa kete jauh2 melainkan g keje balik kerja dan kadang2 ke KL tu pun leh dikira...

Makcik pakcik dengan cousins aku macam tak caya aku drive kete sebab dengan condition aku pregnant ni kan...sume cakap "eh mak Yong larat drive kete besor2 jauh plak tu" aku senyum..larat je,cuma nak tak nak je..hahah....bangga dengan diri sendiri dan baby sebab berani sahut cabaran even aku sebenarnya risau aku sakit pinggan dan tak larat.. Kalo dah sakit pinggang,aku risau aku turun keta aku jalan kaki je...wakakak... tq baby sebab baik n behave je masa kat sana...

Si cenonet ni memang suka makan buah2an tak kira buah apa...especially durian..minum kopi...memang macam orang tertua2 tau Syameena ni..hihihi
Serius aku memang teringat2 kesedapan dan kelembutan daging kambing golek...dengan dia nyer variety sos dan sayur2an yang rangup dan segar...telan air liur kejap..nasi minyak pun sedap..daging ayam masak merah..alahai..apsal sedap sangatttt...

Ni wedding cousin aku si Kiki dan isteri dia Nurul. Dorang dah nikah since sebelom puasa lagi. Majlis bertandang je buat lambat sikit..so sekali dengan hari hari raya dan majlis akikah anak Boy dan juga Bob..hahh cousin2 aku ni semua panggil nama samaran je..nama benor aku tak sure..hahah boleh gitu?? Jom la layankan gambar candid2 kami...
Pengantin berbaju oren..sempoi dan simple. Nurul pun aku tgk tak make up..macam tepek bedak eyeliner je. eh pakai eyeliner ke..ntah tak perasan. tapi muka dia pun bersih mulus je so tak de la masalah..Gambar ni tangkap masa nak balik dah..lepas amik gambar ni terus ikut along balik Pasir Gudang..beraya kejap ke rumah dia. Nasib dekat je dalam sejam lebih. Sampai Batu Pahat pukul 8 tapi Mak Ne dengan Cik Deli sempat lagi tu ajak ngeteh. Masa otw datang Mersing pun sempat ngeteh kat Felda Inaz...at least aku pun leh la rehatkan pinggang jap..hihi...

No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...