Friday 3 July 2015

Food Review : Lads & Lassies, Seksyen 9

Assalamualaikum...

Lama tak review makan2 sebab sejak kahwin husband memang jarang nak teman bini dia g jalan2 cari makan. So nak jalan2 makan2 dia suh ajak kawan2.. Sabor jela laki aku ni kan...alasannya, kat Shah Alam & KL ni tak de pun kedai makan sedap ikut tekak dia...ok la tu.at least ada alasan aku nk kuar dengan kawan2..ngehehe...

Nak g Lads & Lassies ni memang tak plan pun. Madi message saja ajak nak g Kedai kek Tiong sebenarnya, tapi aku tengah 1st trimester, masa ni akhir bulan 5, tak berapa nk masuk tekak bende manis2, so aku ajak dorang datang sini. Nasib dorang tak kisah..So kitaorang trus jumpa kat sana..senang nanti nk balik. G pun dekat je, kat Seksyen 9, landmark dia Bank Rakyat, belakang Hotel Concorde. Memang dekat sesangat tu yang beriya nak g try..

Memang perasan sejak 2 menjak ni banyak betol restaurant ala2 kafe buka kat Shah Alam especially kat area Seksyen 9 & Seksyen 13. Means kitaorang ada banyak choice la nak jelajah tempat makan..hehehe...Kat Seksyen 9 ada KOPIMEO, FOODSBURY yang tengah hit sekarang ni. Seksyen 13, ada kedai THESUMBS, pastu ada banyak lagi aku tak ingat..So datang Shah Alam leh la terjah kedai2 ni but mostly banyak makanan western.

Hah berbalik pada Lads & Lassies,depan kedai nampak cozy but agak malap bagi aku. Nak makan pun tak nampak..romantik sangat..hahah..tapi deco dia nice la,cuma agak sempit dan leh muat dalam 20-30 orang gitu la dalam satu2 masa..kat luar kedai pun ade kerusi gak tapi kitaorang panas so duduk dalam... kalo korang perhatikan gambar 1st aku ber3 tu sangat rapat dengan meja belakang, kalo ade orang memang berlaga bontot la si Tia..tapi sebab masa ni kitaorang je yang ada ok la buat macam kedai sendiri...

Menu dia menarik siap ada kacang pool lagi, tapi sebab Tia and Madi dah makan tadi tengahari so dorang agak kenyang so kitaorang decide nak amik burger 2 and side dish 1 buat alas tekak and share2. Takot order banyak2 kang tak habis plak..Aku msg shuben cakap ada kacang pool la bang kat Shah Alam, dia dengan berlagaknya cakap, tak kan ada kacang pool macam kacang pool kat JB..ok la -_- JB je ada makanan sedap dia kata..dah awak tu orang sana memang la tekak dah sebati makanan Johor. Tapi apa dia cakap memang betol pun. Susah nak dapat mee bandung, soto yang macam kat Johor..

Tengok kat IG : ladsandlassies.sa tuk tengok menu2 lainnya. Sebab mostly good review dari customer dorang. InsyaAllah aida memang nak cuba makanan lain plak lepas ni. Tak menyesal datang.. memang cap Jempol ok...(tu tandanya sedap la...)

Makanan dah sampai tak yah termenung sangat...ngap la cepat...prot dah keroncong dondang sayang dah ni...

Ni nama dia Blue Cheese Fries. tengok macam biasa je..sekali suap nak makan berkali2..sampai berebut kami 3 orang..hihi..sesedap tekak mak Yong katanya
 Mexican Burger tak silap nama dia...sedap memang sedap tapi pedas bebenor. Aku yang order ni last2 Madi yang habiskan..hihi..aku makan burger dia sebab burger dia order sedap...

 Ni nama burger dia Sloppy Blue Cheese Burger yang Madi order tu...sedappppppppp tu sebab aku yang habiskan. Madi redha je..hahah

Ya Allah baru perasan chubbynya muka aku...tu baru tengok atas belom tengok 1 badan..
Makan plak cheese2 meleleh...Pengsan wei...

Gambar summary...hoho

2 comments:

  1. ohoiii..baru perasan ada entry nih... agagaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. ekeke...berjela aku membebel...heheh...aku teringat2 burger n blue cheese fries dia la...huhu..
      bila nak makan kat sec 9 yg blkg shell tu...

      Delete

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...