Thursday 13 August 2015

24th week of pregnancy - Blood spot

Alhamdulillah..masuk minggu ke 23 dah..pejam celik pejam celik je dah masuk 6 bulan mengandung...ya Allah lagi 3 bulan tapi 1 barang baby n mak baby pun tak prepare lagi....g check up lepas raya ritu terus berat nak 2.2 kg...mak aihhhh...dan kerana tu aku kene amik bacaan BP setiap isnin dan khamis...aduyaiiii...sabor jela..selamat husband ade beli BP meter kat rumah so senang la nak buat sendiri..nak g klinik selalu memang tak dan la...dah la klinik tu cas RM15 skali check..kedekut betol...setakat check je bukan luak pun alat tu...hampeh betol...

Ni semua gara2 makan banyak dan aku memang tak leh nak control makan sejak lepas habis puasa...konon nak puasa 6 tapi dapat 4 hari je...Isnin lepas try puasa yang ke 5 tak boleh tahan..berangin sangat2 perot...hari ni puasa lagi ingat nak teruskan sampai last day Syawal sabtu ni..tapi memang tak boleh tahan...perot berangin dan memang muntah..padahal dah makan nasi pagi tadi..terasa sangat baby memang membesar..perot aku pun memang makin membesar2 rasanya...tapi aku tetap kelihatan comel..wakakak..

Erm... actually Jumaat dan Ahad lepas ada keluar blood spot..tak banyak la sikit2..tapi dengan kesihatan aku yang tak mengizinkan aku jadi malas betol nak ke klinik... rata2 akak, mak, dan kawan2 aku yang lain kata tu normal blood spot sebab sikit2..unless la bleeding yang memang banyak tu..tu memang kene check hospital terus sebab takot jadi apa2.. Aku risau gak sebab tengah demam, batuk selsema affect kat baby..
Sampai rini pun tekak masih perit, malam tido memang tak boleh pakai aircond sebab udara kering tu buat tekak aku lagi luka dan perit sampai tido malam aku hisap gula2 strepsils..nasib tak terbelekik gula2 masa tengah tido...hahaha

Next week ade next check up, so leh la tanya kat doktor.mudah2an blood spot tu tak effect baby...doakan la kehamilan aida dipermudahkan. Risau memang risau kalo jadi hal2 macam ni..tapi orang penakot doktor ni memang masalah...Aku bukan risau apa..risau kang dia nak korek ke check pape kat bawah tu...aduyaiii...pening2... Husband paling risau tapi dah dapat bini degil tak nak g klinik pastu degil g uruskan pasir si Dude..dah kene marah dengan husband.. padahal aku g timbuskan taik si Dude je..sebab dia pemalas dah berak tak reti nak kambus..bau la dapur aku nanti..cisshhh..kerana kucing aku kene marah...huhuhu..


No comments:

Post a Comment

Komen Secara Berhemah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...